Indeks górny lub dolny w Excel’u

Jeżeli chciałbyś wzbogacić swoje arkusze Microsoft Excelowe o naturalnie wyglądające opisy z użyciem indeksów górnych i dolnych – świetnie trafiłeś.

Excel wśród mnóstwa opcji udostępnia i taką możliwość:

Indeks górny w komórce Excel'a
czyli w jednej komórce można wpisywać zarówno tekst normalny, jak i indeksy górne i dolne.
Jak to zrobić? Np. chcąc wpisać metry kwadratowe (m2) kolejno:

  1. wpisujemy literę m
  2. następnie klikamy strzałkę rozwinięcia w grupie Czcionka na wstążce Narzędzia główne:
    Formatowanie czczionki w komórce Excel'a
    lub naciskamy kombinację klawiszy Ctrl-1 (Control i zwykła „jedynka”, czyli „ogólno-Excelowy” skrót do formatowania komórki). Pojawi nam się okno formatowania czcionki:
    Formatowanie czcionki wewnątrz komórki Excel'a
  3. ustawiamy formatowanie czcionki na indeks górny i zatwierdzamy zmianę klawiszem ENTER lub klikając Ok
  4. wpisujemy cyfrę 2
  5. treść komórki zatwierdzamy klawiszem ENTER

W formatowaniu można oczywiście podać także indeks dolny, pogrubienie, inny kolor, czy nawet inną czcionkę i wielkość – jak na poniższym zrzucie.

Dwukolorowy napis w jednej komórce Excel'a

2 thoughts on “Indeks górny lub dolny w Excel’u”

    1. Jest tak tylko, jeżeli w komórce wprowadzone są same cyfry, które Excel interpretuje jako liczbę. W moim opisie zawartość komórki to „m2”, które Excel automagicznie traktuje jako tekst.

Skomentuj Drozdowski Andrzej Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *