Jeżeli chciałbyś wzbogacić swoje arkusze Microsoft Excelowe o naturalnie wyglądające opisy z użyciem indeksów górnych i dolnych – świetnie trafiłeś.
Excel wśród mnóstwa opcji udostępnia i taką możliwość:
czyli w jednej komórce można wpisywać zarówno tekst normalny, jak i indeksy górne i dolne.
Jak to zrobić? Np. chcąc wpisać metry kwadratowe (m2) kolejno:
- wpisujemy literę
m
- następnie klikamy strzałkę rozwinięcia w grupie Czcionka na wstążce Narzędzia główne:
lub naciskamy kombinację klawiszy Ctrl-1 (Control i zwykła „jedynka”, czyli „ogólno-Excelowy” skrót do formatowania komórki). Pojawi nam się okno formatowania czcionki: - ustawiamy formatowanie czcionki na indeks górny i zatwierdzamy zmianę klawiszem ENTER lub klikając Ok
- wpisujemy cyfrę
2
- treść komórki zatwierdzamy klawiszem ENTER
W formatowaniu można oczywiście podać także indeks dolny, pogrubienie, inny kolor, czy nawet inną czcionkę i wielkość – jak na poniższym zrzucie.
trzeba jeszcze zrobić operację formatuj komórkę – liczby – kategorie: teksowe.
pozdrawiam.
Jest tak tylko, jeżeli w komórce wprowadzone są same cyfry, które Excel interpretuje jako liczbę. W moim opisie zawartość komórki to „m2”, które Excel automagicznie traktuje jako tekst.