Indeks górny lub dolny w Excel’u

Jeżeli chciałbyś wzbogacić swoje arkusze Microsoft Excelowe o naturalnie wyglądające opisy z użyciem indeksów górnych i dolnych – świetnie trafiłeś.

Excel wśród mnóstwa opcji udostępnia i taką możliwość:

Indeks górny w komórce Excel'a
czyli w jednej komórce można wpisywać zarówno tekst normalny, jak i indeksy górne i dolne.
Jak to zrobić? Np. chcąc wpisać metry kwadratowe (m2) kolejno:

  1. wpisujemy literę m
  2. następnie klikamy strzałkę rozwinięcia w grupie Czcionka na wstążce Narzędzia główne:
    Formatowanie czczionki w komórce Excel'a
    lub naciskamy kombinację klawiszy Ctrl-1 (Control i zwykła „jedynka”, czyli „ogólno-Excelowy” skrót do formatowania komórki). Pojawi nam się okno formatowania czcionki:
    Formatowanie czcionki wewnątrz komórki Excel'a
  3. ustawiamy formatowanie czcionki na indeks górny i zatwierdzamy zmianę klawiszem ENTER lub klikając Ok
  4. wpisujemy cyfrę 2
  5. treść komórki zatwierdzamy klawiszem ENTER

W formatowaniu można oczywiście podać także indeks dolny, pogrubienie, inny kolor, czy nawet inną czcionkę i wielkość – jak na poniższym zrzucie.

Dwukolorowy napis w jednej komórce Excel'a

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.3/5 (12 votes cast)

2 thoughts on “Indeks górny lub dolny w Excel’u

    1. Wirus Post author

      Jest tak tylko, jeżeli w komórce wprowadzone są same cyfry, które Excel interpretuje jako liczbę. W moim opisie zawartość komórki to „m2”, które Excel automagicznie traktuje jako tekst.

Odpowiedz na „Drozdowski AndrzejAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *