…żeby Excel nie próbował zinterpretować go jako olbrzymiej liczby.
Polecam jedną z 2 możliwości:
- przed wpisaniem numeru sformatować komórkę do formatu tekstowego. Zaznaczamy w tym celu komórkę (lub komórki), w które chemy wpisywać lub wklejać numery rachunków, naciskamy Ctrl-1 i na zakładce Liczby wybieramy Kategorię Tekstowe. O tak:
- w trakcie wpisywania (opcja lepsza przy pojedynczych wpisach) rozpocząć od apostrofu, czyli do komórki wpisać:
'00 0000 0000 0000 0000 0000 0000
Apostrof nie będzie widoczny, ani drukowany, za to Excel nie będzie próbował interpretować ciągu cyfr jako liczby. Wygląda to tak:
Widzę excela 2007 lub nowszego. Czy jak dam 'zapisz jako .xls 97-03′ w starszych excelach otworzy mi poprawnie ?
Czy w excelach 97-03 reguła jest ta sama ?
Tak, powinno bez problemu działać.
dzięki .
Bardzo dziękuję za proste i konkretne wyjaśnienie tematu.
Faktycznie działa! Ogromne dzięki za pomoc!
Porada się przydała, dziękuję.
a nalezy i w jednym i drugim przypadku wciskac spacje czy raczej nie?
„Wciskać spację” w rozumieniu zaczynać od niej – nie, nie trzeba. Przy okazji: edycję komórki w Excelu uruchomić można naciskając klawisz F2
Wstawiać spację/e pomiędzy blokami cyfr jak najbardziej można, w przypadku komórek sformatowanych jako tekst lub o treści rozpoczynającej się od apostrofu – czyli wprowadzanie spacji w środku numeru rachunku będzie działać.
dzieki za info:)
Proszę bardzo :-)
Dzięki bardzo mi to pomogło, bo już myślałam że wyrzucę laptopa przez okno.
Miałem to samo. Tylko inny znak niż cyfra w komórce zapobiega temu kretyńskiemu „ułatwieniu” w postaci automatycznej zamiany zdeklarowanej komórki jako tekstowej na numeryczną z wykładniczym zapisem konta potraktowanego jako liczba. A swoją drogą, czy Microsoft czyta informacje o takich problemach i czy też cała Ameryka zdurniała do reszty.
super! bardzo wartościowa rada. Dzięki!
Jeden mały apostrof a tyle radości :) :) :)
Serdeczne dzięki :)
A czy nie prościej byłoby w Fromatowaniu komórek, w zakładce Specjalne dodać opcję „Numet konta” i 26 cyfr, podobnie jak jest znumerami telefonówm Peselu, NIP-u itp. UŁATWOŁOBY TO ZNACZNIE PRZENOSZENIE DANYCH PRZEZ KOPIOWANIE – MNIEJSZA MOŻLIWOŚĆ POMYŁKI. Chyba to nie przekracza możliwości autorów Office’a.