Jak w Excelu wpisać numer rachunku bankowego…

…żeby Excel nie próbował zinterpretować go jako olbrzymiej liczby.

Polecam jedną z 2 możliwości:

  1. przed wpisaniem numeru sformatować komórkę do formatu tekstowego. Zaznaczamy w tym celu komórkę (lub komórki), w które chemy wpisywać lub wklejać numery rachunków, naciskamy Ctrl-1 i na zakładce Liczby wybieramy Kategorię Tekstowe. O tak:
  2. w trakcie wpisywania (opcja lepsza przy pojedynczych wpisach) rozpocząć od apostrofu, czyli do komórki wpisać:
    '00 0000 0000 0000 0000 0000 0000 Apostrof nie będzie widoczny, ani drukowany, za to Excel nie będzie próbował interpretować ciągu cyfr jako liczby. Wygląda to tak:

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

15 thoughts on “Jak w Excelu wpisać numer rachunku bankowego…”

  1. Widzę excela 2007 lub nowszego. Czy jak dam 'zapisz jako .xls 97-03′ w starszych excelach otworzy mi poprawnie ?
    Czy w excelach 97-03 reguła jest ta sama ?

    1. „Wciskać spację” w rozumieniu zaczynać od niej – nie, nie trzeba. Przy okazji: edycję komórki w Excelu uruchomić można naciskając klawisz F2

      Wstawiać spację/e pomiędzy blokami cyfr jak najbardziej można, w przypadku komórek sformatowanych jako tekst lub o treści rozpoczynającej się od apostrofu – czyli wprowadzanie spacji w środku numeru rachunku będzie działać.

  2. Miałem to samo. Tylko inny znak niż cyfra w komórce zapobiega temu kretyńskiemu „ułatwieniu” w postaci automatycznej zamiany zdeklarowanej komórki jako tekstowej na numeryczną z wykładniczym zapisem konta potraktowanego jako liczba. A swoją drogą, czy Microsoft czyta informacje o takich problemach i czy też cała Ameryka zdurniała do reszty.

  3. A czy nie prościej byłoby w Fromatowaniu komórek, w zakładce Specjalne dodać opcję „Numet konta” i 26 cyfr, podobnie jak jest znumerami telefonówm Peselu, NIP-u itp. UŁATWOŁOBY TO ZNACZNIE PRZENOSZENIE DANYCH PRZEZ KOPIOWANIE – MNIEJSZA MOŻLIWOŚĆ POMYŁKI. Chyba to nie przekracza możliwości autorów Office’a.