Jeżeli i Twojego Outlooka dopadł problem objawiający się tym, że klikanie w linki w mailach, zamiast otwierać strony, powoduje wyświetlenie komunikatu podobnego do:
To mam dobrą wiadomość – jest łatwy sposób naprawy tych „zasad organizacji”
Kombinacją klawiszy Win-R (Win = klawisz na klawiaturze z logo Windows, zwykle na lewo od spacji) wyświetlamy okienko uruchom, w którym wpisujemy regedit
i po kliknięciu ok uruchamiamy Edytor Rejestru.
Do paska adresu edytora rejestru wpisujemy:
Komputer\HKEY_CLASSES_ROOT\.htm
i podglądamy wartość (Domyślna) po prawej stronie okna:
Jeżeli jest ona inna niż HTMLFILE, to przywracamy tę właśnie:
Wcześniejszą wartość zastępujemy ciągiem HTMLFILE i zatwierdzamy zmianę klikając OK
Następnie należy powtórzyć sprawdzenie i zmianę dla innego adresu (klucza) w rejestrze, tym razem powinien to być:
Komputer\HKEY_CLASSES_ROOT\.html
czyli bardzo podobny klucz, jednak dla typu pliku HTML a nie HTM
Po tych zabiegach zamykamy Outlooka i otwieramy jeszcze raz – linki powinny ponownie działać i dać się klikać wprost z wiadomości e-mail.
niestety, nie pomaga
Niestety przyczyn takiego zachowania Outlooka może być więcej. Tutaj opisałem jedno z rozwiązań, które akurat w moim przypadku zadziałało – co rokuje szanse, że i u niektórych innych użytkowników także pomoże.
u mnie też nie działa :(
Windows 10; Outlook2016;
pomogło! Dzięki.
Dziękuję – problem rozwiązany!
Niestety, nie zadziałało!
Bardzo dziękuję za pomoc. Zadziałało moje starcie z maszyną, dzięki Tobie! Dobrze wytłumaczone, pokazane. W punkt. A próbowałam już znaleźć rozwiązanie na kilku stronach., na próżno.
Tak trzymać! Wartość. Serdeczności.
zadziałało:)
wielkie dzięki:
Czasem pomaga też odświeżenie, domyślnych aplikacji do otwierania tego typu plików tj. HTML, MAILTO itp.
U mnie zadziałało. Outlook 2016, Firefox. Podejrzewam, że problem pojawił się po restarcie/odświeżeniu Firefoxa lub po jakiejś poprawce Windowsa.