Outlook – nie działają linki (odnośniki) w mailach

Jeżeli i Twojego Outlooka dopadł problem objawiający się tym, że klikanie w linki w mailach, zamiast otwierać strony, powoduje wyświetlenie komunikatu podobnego do:

Komunikat błędu: Zasady organizacji uniemożliwiają wykonanie tej akcji. Aby uzyskać więcej informacji skontaktuj się z pomocą techniczną.
Komunikat błędu: Zasady organizacji uniemożliwiają wykonanie tej akcji. Aby uzyskać więcej informacji skontaktuj się z pomocą techniczną.

To mam dobrą wiadomość – jest łatwy sposób naprawy tych „zasad organizacji”

Kombinacją klawiszy Win-R (Win = klawisz na klawiaturze z logo Windows, zwykle na lewo od spacji) wyświetlamy okienko uruchom, w którym wpisujemy regedit

i po kliknięciu ok uruchamiamy Edytor Rejestru.

Do paska adresu edytora rejestru wpisujemy:

Komputer\HKEY_CLASSES_ROOT\.htm

i podglądamy wartość (Domyślna) po prawej stronie okna:

Jeżeli jest ona inna niż HTMLFILE, to przywracamy tę właśnie:

Należy uruchomić polecenie „Modyfikuj” z menu kontekstowego uruchamianego kliknięciem prawym przyciskiem myszki na nazwie wartości

Wcześniejszą wartość zastępujemy ciągiem HTMLFILE i zatwierdzamy zmianę klikając OK

Następnie należy powtórzyć sprawdzenie i zmianę dla innego adresu (klucza) w rejestrze, tym razem powinien to być:

Komputer\HKEY_CLASSES_ROOT\.html

czyli bardzo podobny klucz, jednak dla typu pliku HTML a nie HTM

Po tych zabiegach zamykamy Outlooka i otwieramy jeszcze raz – linki powinny ponownie działać i dać się klikać wprost z wiadomości e-mail.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

10 thoughts on “Outlook – nie działają linki (odnośniki) w mailach”

    1. Niestety przyczyn takiego zachowania Outlooka może być więcej. Tutaj opisałem jedno z rozwiązań, które akurat w moim przypadku zadziałało – co rokuje szanse, że i u niektórych innych użytkowników także pomoże.

  1. Bardzo dziękuję za pomoc. Zadziałało moje starcie z maszyną, dzięki Tobie! Dobrze wytłumaczone, pokazane. W punkt. A próbowałam już znaleźć rozwiązanie na kilku stronach., na próżno.
    Tak trzymać! Wartość. Serdeczności.

  2. U mnie zadziałało. Outlook 2016, Firefox. Podejrzewam, że problem pojawił się po restarcie/odświeżeniu Firefoxa lub po jakiejś poprawce Windowsa.